Djuren på Gottby Mansions blogg!

Detta är Notos, Ghosts och Urracos blogg!

Urraco 2 år!

Igår blev vår lill-fis två! Vad tiden går fort! Hade väl helt ärligt hoppats träningen de första åren skulle gått bättre, men vi hade det ganska turbulent hans första år och huvudsaken är väl att vi tränar och jobbar på nu. Ser fram emot att kunna träna med honom själv, såhär i nionde månaden är det inte läge för det. Så Sam är i andra ändan av kopplet hela tiden. Sen när bebis kommer tror jag att jag får vara glad om jag hinner ut en sväng med en hund per dag bara men bättre än nu iallafall! 
Igår var vi till stan med honom och det vart riktigt bra träning, massor med folk som gick förbi som han fick skvallra på. Lite fot och kontakt med, och så fick han leta korv i en snöhög. 


Notos var på "årskontroll" i tisdag. Eller kontroll och kontroll, ja visst men han är så uppstressad att man kan inte göra så mycket med honom alls. Jag visade tänderna åt veterinären och så lyssnade hon på hans hjärta. Vi diskuterade hans knä och diskuterade hans hull. Och så fick han sin månatliga cartrofen-spruta. 
Köpte nån gele man kan smörja på tänderna mot tandsten, i övrigt kör vi på som tidigare. 



 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: