Djuren på Gottby Mansions blogg!

Detta är Notos, Ghosts och Urracos blogg!

Foderbyte på G

Har alltså seriöst suttit och funderat om min hund är värd en euro mer om dagen i förra inlägget!? Vad är det för fel på mig?? Klart han är det!
Jag har läst på om alternativa cancerbehnandlingar. Tror ju tyvärr inte veterinärkliniker på Åland kan erbjuda så mkt PLUS att jag ju vill göra allt jag kan! Annars kommer jag inte förlåta mig själv. 

Vill man motverka cancer behöver man äta antiinflammatoriskt, få i sig mkt antioxidanter och helt enkelt stimulera sitt egna immunförsvar. Vi snackar fungerande tarm och lever bl a. Bort med all processad skitmat!
Vi har hela tiden/ofta små cancerceller som kroppen själv tar hand om, det är när sorten blir för aggressiv och vår kropp obalanserad som cancer kommer. Cancer älskar syrebrist och socker, så nummer ett vid cancer är ju att sluta äta socker och allt därtill (spannmål, ris kanske främst när vi pratar hund) och nummer två att fortsätta motionera. När det kommer till Notos så ska jag asap till djuraffären och köpa färskfoder. Han ska också fortsätta få tillskott av omega 3 (får rapsolja/olivolja på maten, kallpressade förstås). Kan testa påta i han D-vitamin, probiotika (har en canicur hemma men man kan ju köpa acidophilus pulver eller liknande), krydda maten med gurkmeja. ska köpa mariatistel åt mig själv, Notos kan ju också få då, likaså av B-vitaminerna. Q10 sägs vara bra, enzymer, spirulina....

Men som sagt att få bort torrfodret med ris och konstiga fetter är ju det viktigaste. Det får kosta en euro mer om dagen. Katten ska också få! 

FUCK CANCER!!!!!!!!!
Imorgon får vi veta om det är det eller inte.... Tänker byta foder åt djuren i vilket fall. 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: